חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

הסכם שותפות

שותפות מוגדרת בחוק כהתאגדות של שני אנשים או יותר (עד 20) שמטרתם להתאגד על מנת להקים עסק משותף לשם הפקת רווחים. הסכם שותפות הוא למעשה חוזה מחייב שנערך בין השותפים העסקיים ומטרתו להסדיר את מערכת היחסים המשפטית והעסקית ביניהם. כאשר אנשים חוברים אחד לשני לשם מטרה עסקית מסוימת (פתיחת עסק לדוגמא), רצוי כי יעלו על הכתב את ההסכמות אליהם הגיעו, במטרה למנוע מחלוקות עתידיות ולייצר ודאות בנוגע לאופן שבה השותפות תתנהל.

הסכם שותפות

איך עורכים הסכם שותפות

ככלל, מומלץ לערוך הסכם שותפות באמצעות עורך דין בעל ידע וניסיון בתחום, אשר ידע לערוך עבורכם את ההסכם בהתאמה אישית לצרכי השותפות והשותפים. ישנם סוגים שונים של מטרות עסקיות ויש להתאים את הסכם השותפות לנסיבות הספציפיות של כל שותפות ושותפות. 

רישום השותפות

לפי ס' 4 לפקודת השותפויות יש לרשום את השותפות תוך 30 ימים מיום היווסדות השותפות וזאת באמצעות משלוח הודעה חתומה לרשם השותפויות. יש לציין שהעדר רישום של השותפות לא ימנע את המשך הפעלתה אך זה יכול לגרור תשלום קנסות וסנקציות נוספות על השותפות.

סעיפים ומנגנונים אפשריים בהסכם שותפות

כפי שאמרנו, חשוב מאוד ליצור התאמה בין הסכם השותפות למטרות השותפים ולנסיבותיה הספציפיות של השותפות. ישנם סוגים שונים של מנגנונים שניתן לקבוע בהסכם השותפות והכול על פי רצונות השותפים וצרכיה העסקיים של השותפות.

דוגמאות לסעיפים שניתן להכניס בהסכם שותפות:

  • שם השותפות, מטרות השותפות וזמן פעילותה – ניתן לקבוע את שמה של השותפות, את מטרותיה ואת תוקפה.
  • תפקידי השותפים – ניתן לערוך סעיף המתאר את תפקידי וסמכויות כל אחד מן השותפים.
  • יחסי הבעלות בשותפות – ניתן לקבוע בהסכם את יחסי הבעלות של כל אחד מן השותפים בשותפות.
  • אופן ודרך חלוקת הרווחים – ניתן לקבוע את שכר השותפים ואופן חלוקת הרווחים במסגרת ניהול עסקי השותפות.
  • ערבויות השותפים לשותפות – ניתן לקבוע מנגנוני ערבות של השותפים לשותפות.
  • סכסוך בין השותפים – סעיף המעגן את הדרך שבה ינוהל סכסוך בין השותפים ככל ויהיה כזה, כדוגמת הסכמה מראש לנהל את הסכסוך בהליך בוררות או גישור ולא באמצעות בית המשפט.
  • הרחקת שותף מן השותפות – לפי החוק, לא ניתן להרחיק שותף מן השותפות, בשום רוב שלא יהיה, ככל ולא נקבע כך מפורשות בהסכם השותפות.
  • פרישת שותף מן השותפות.
  • פירוק השותפות – כיצד יתבצע הליך של פירוק השותפות.

עורך דין לעריכת הסכם שותפות

מומלץ לערוך את הסכם השותפות כמה שיותר מהר ועוד בשלבים הראשוניים של הקמת העסק. הסכם שותפות שערוך בצורה נכונה ובאופן מקצועי, ישמור על זכויות השותפים, ימנע מחלוקות מיותרות ויקבע מנגנונים מוסכמים לדרך שבה השותפות תנוהל. 

אם אתם זקוקים להסכם שותפות מקצועי, שיהיה מותאם ספציפית למטרות העסק  ולרצונות השותפים העסקיים, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ונשמח לעמוד לרשותכם.

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב