חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

כיצד מתכננים את היציאה לפנסיה?

היציאה לפנסיה כשנעשית בצורה חכמה, לא פשוט מתרחשת, אלא מתוכננת בקפידה כדי להבטיח פרישה חלקה, נעימה ובטוחה. היא לוקחת בחשבון היבטים של פרישה מול המעביד, תכנון פיננסי, יצירת עוגנים בטוחים ועוד… על איך יוצאים לפנסיה באופן חכם, במאמר הבא.

מתי לפרוש?

למועד הפרישה יש משמעות ולעיתים אף משמעות מרחיקת לכת. האם לפרוש במועד? האם לפרוש פרישה מוקדמת במסגרת הסדרי פרישה מרצון של מקום העבודה? האם להאריך את מועד הפרישה?

ההחלטה מושפעת ממגוון נסיבות חיים ולא רק משיקולים כלכליים.
כמו כן, כדאי לדעת כי פרישה לפני ה-30.9 של שנת העבודה תגרום לחישוב פריסת המס באותה שנה בה היתה לעובד גם הכנסה מעבודה, ולכן במקרים רבים חישוב המס יכלול גם את מענק הפרישה וגם את ההכנסה הקודמת ולכן יהיה גבוה יותר.

פרישה החל מה-1 באוקטובר יביא לחישוב שנת פריסת המס בשנה העוקבת, בה יתכן שלפורש לא יהיו הכנסות נוספות וחישוב המיסוי יהיה נמוך יותר.

כמו כן, אם יש סיכוי שהמעסיק יפעיל תכנית פרישה מרצון בארגון ויעודד פרישה בתמורה לתגמולים, כדאי לנסות ולהשתלב בה. אם בעבר הופעלה בארגון תכנית כזו, כדאי לבדוק את זכאותך להצטרך אליה.

תכנון פיננסי

לקראת פרישה, מומלץ לבצע בחינה מדוקדקת של כל ההיבטים הנוגעים לדמי פנסיה, מיסים, ביטוחים, קרנות השתלמות, קופות גמל וכו', לצד הכנסות קיימות וצפויות, נכסים, התחייבויות קיימות, הלוואות, וצרכים עתידיים. בדיקה מקצועית של כל היבטי התכנון הפיננסי מראש תאפשר קבלת החלטות מושכלת, תכנון מס חכם ומיקסום הפוטנציאל הכלכלי בהמלך שנות הפרישה.

האם למשוך את הכסף?

יציאה לפנסיה

 

האם למשוך את הכספים שהצטברו בקופת הגמל/קרן הפנסיה – את כולו או את חלקו, היא שאלה משמעותית ותכנון נכון יוכל לצמצם משמעותית את שיעורי המס ולהשאיר לפורש יותר כסף בכיס. יש אפשרויות רבות והתשובה תלויה במגוון של גורמים וכמובן, בצורך האישי של כל אחד.

זכויות מול המעסיק

פנסיה תקציבית, פדיון ימי מחלה, מענקי פרישה מקובלים במקום העבודה – כל אלה דברים שיש לבדוק ולוודא מימושם מול המעסיק.

על פי החוק, על המעסיק לשלם פיצויי פרישה בגובה משכורת של חודש על כל שנת עבודה. פיצויי הפרישה מחושבים על בסיס השכר האחרון שמקבל העובד לפני הפרישה, אבל רק על שכר הבסיס (ללא נסיעות, בונוסים וכד').

האם חייבים לצאת לפנסיה?

לשון החוק היבשה קובעת כי בהגיע העובד לגיל פרישת חובה (גיל 67 כיום), המעסיק רשאי להפסיק להעסיקו. קיימים הסכמים אישיים או קיבוציים אשר מאפשרים לעבוד מעבר לגיל פרישת חובה, וכן גיל פרישה להורים אשר שכלו את ילדיהם בצבא עומד על גיל 72, או 71 אם שכלו את ילדיהם בנסיבות אחרות.
במידה ועובד מבקש להמשיך לעבוד אחרי גיל פרישת חובה, על המעסיק לאפשר לו לטעון את טיעוניו ולקבל בגינו החלטה פרטנית.

בשורה התחתונה, כאשר גיל הפרישה מתקרב, היציאה לפנסיה מעבר לפינה, כדאי מאד לתכנן אותו בקפידה ולוודא שיש מי ששומרים על זכויותיך ועל האינטרסים שלך, כדי שניתן יהיה לבלות אותן בנעימים ובלי טרדות מיותרות.

משרדנו מספק את כל השירותים המשפטיים להבטחת שקט נפשי לקראת פרישה ולשנים הבאות.
אנו מתגאים ב- 20 שנות ניסיון בתחום, ובמענה מקצועי עם המון חשיבה קדימה ורגישות לכל עניין שעשוי להתעורר.

כדאי לדעת שבמידת הצורך, אנו ערוכים להגיע עד בית הלקוח ושאנו מקיימים שיתוף פעולה עם יועצים מומחים בתחומים רלוונטיים, כגון: יועצי פנסיה, יועצים פיננסיים, אנשי ביטוח ועובדים סוציאליים.

בכל שאלה או התייעצות, צרו קשר, אנו זמינים עבורך במשרד.

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב