חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

מיזוג חברות

מיזוג חברות מהווה אחת הדרכים לצמיחה של חברות, המעוניינות לגדול – בין בהיקפן ובין בפעילותן – ולשלב את יתרונותיהם של שני תאגידים, על מנת לייצר תאגיד גדול וחזק יותר. הדבר נכון בין אם מדובר בחברה בעלת יכולת המעוניינת להתמזג לתוך חברה עם משאבים, ובין אם מדובר בחברות בעלות מוצרים שונים אשר יחד יכולות ליצור יתרון תחרותי משמעותי על פני השחקניות האחרות בשוק.

מיזוג חברות

מהו בדיוק מיזוג חברות?

בקצרה, מיזוג חברות מוגדר כהעברה של כל הנכסים והחיובים של חברת יעד לחברה הקולטת אותה, כאשר בסופו של תהליך חברת היעד מתחסלת. החיובים כוללים חיובים עתידיים, בין אם הם ידועים ובין אם לא. חיסול חברת היעד בא לידי ביטוי במרשמיו של רשם החברות, ומתבצע במקביל לתיעוד המיזוג במרשם המתבצע על החברה הקולטת. 

כיצד מתבצע המיזוג? למה חשוב לשים לב?

הליך המיזוג רווי בהיבטים משפטיים וחוזיים, אשר להם משמעות אדירה הן לתקינותו והצלחתו של המהלך והן לעתידן והמשך התנהלותן של החברות המתמזגות. לאספקט החוזי משקל נכבד ביותר, בהינתן שהוא זה הקבוע את תנאי המיזוג ומתווה את אופן ואופי הפעילות המשותפת העתידית; לשם כך, מומלץ לבחור משרד בעל ניסיון ומוניטין בתחום, היודע לקרוא לא רק מה שנאמר, אלא גם את שלא נאמר, ולהבטיח עבורכם מיזוג חברות בתוצאה המיטבית.. 

לסיכום

האמור מציג על קצה המזלג תחום נרחב זה של מיזוג חברות. מיזוג יכול להיות דבר נפלא ולהוות קרש קפיצה אדיר להצלחה עסקית, אך חשוב לזכור שלמיזוג השלכות משמעותיות על עתידם של הצדדים המתקשרים, ושלכן יש להשקיע בו משאבים וזמן, שכן כל טעות אפשר ותתברר כגורלית בעתיד, גם בהנחה שהמיזוג מוצלח והצדדים מרוצים ממנו. 

משרד עורכי הדין עברי, קרנר ושות׳ הינו בין המשרדים בעלי הניסיון והמוניטין הרב ביותר בתחום המשפט המסחרי והאזרחי. המשרד מעניק ייעוץ ושירותים משפטיים ממוקדים לחברות טכנולוגיה, הייטק והזנק.

המשרד אשר נוסד ב-2010 צבר מיום הקמתו ניסיון עצום וכן מוניטין רב בייצוג לקוחות רבים, כשבתוך כך כלולות עסקאות רחבות היקף, וכן הליכים משפטיים מורכבים המאופיינים בפרופיל תקשורתי גבוה. 

אופיו המיוחד של המשרד מתבטא בהקפדה על סטנדרט גבוה ביותר לכלל השירותים הניתנים על ידינו, ובכן ביצירת אווירה נינוחה ושקופה עם לקוחותינו – אשר רבים מתוכם מלווים את המשרד מיום הקמתו. 

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב