חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

עריכת חוזים

עריכת חוזים היא לא דבר של מה בכך. היא מצריכה יכולת ביטוי גבוהה בכתב, ידע משפטי לגבי הנורמות המקובלות בתחום, הכלה של כל הצדדים ויכולת לצפות תרחישים עתידיים.

עריכת חוזים

איך חוזה נולד?

חוזה מגיע לאוויר העולם דרך מתודה של הצעה וקבלה. צד אחד מציע ואילו הצד השני מקבל, דוחה או מקבל באופן חלקי עם שינויים נוספים. כך נוצר מסמך המתעד את כל ההבנות שגובשו בין הצדדים, את זכויותיהם וחובותיהם. החוזה הוא מסמך משפטי מחייב, וחריגה ממנו תוכר כהפרת חוזה, אשר עשויה לחייב את המפר בפיצויים כלפי הצד השני. 

במובן מסוים, חוזה הוא למעשה מיסוד של דרכי התקשרות בין שני צדדים. בגלל האלמנט הרשמי והמשפטי, עריכת חוזים רווחת בתחום המסחרי ובתחם המקרקעין. דוגמאות בולטות לחוזים למשל הם חוזה שכירות,  הסכם שותפים, הסכם מייסדים, הסכם העסקה, הסכם סודיות, וכיוצא בזה.

היות שכל התקשרות או עסקה כוללת מאפיינים ייחודיים, מומלץ לו להיעזר במסמכים המכונים 'חוזים סטנדרטיים', אלא להיעזר בעורך דין שהתמחותו היא עריכת חוזים, על מנת שיערוף את החוזה או יעביר לצד המנסח הערות מטעמכם, כך שהחוזה הסופי יענה על צרכיכם ויגן עליכם כנדרש.

עריכת חוזים – נקודת ודגשים

עריכת חוזים היא מעין סוג של אומנות, או לכל הפחות טכניקה גבוהה. היא מצריכה סט שלם של כישורים, שכוללים בין היתר יכולת סבירה של צפיית העתיד, הבנה בתחום בו נערך החוזה, כושר ניסוח, וגם יחסי אנוש מוצלחים, על מנת להביא את כל הצדדים לחתום על החוזה שלמים ומרוצים.

חוזה טוב צריך להכיל את כל התרחישים הרגישים האפשריים שעלולים לקרות בעתיד ולתת להם את היחס המתאים. החוזה צריך לסתום כל פרצה חוקית שתביא את אחד הצדדים להפר את מהות החוזה מבלי להפר היבט טכני שלו.

בנוסף על החוזה להיות מנוסח בבהירות ולפרט באופן מובן לכל מהם הזכויות והחובות של כל צד בחוזה – מה הם נדרשים לקיים ומה הם מקבלים כתוצאה מההסכם.

יחד עם זאת, חוזה טוב צריך לביות מנוסח באופן ברור ופשוט ככל הניתן, ולא להפוך לגיליון עב כרס שלא מוצאים בו את הידיים והרגליים. זאת למען המטרה של הבנה ברורה ומסודרת אצל כולם, שלא תגרור בהמשך טענות על סרבול ועל אי בהירות. 

חוזה עורכים אצל עורך דין

על אף שאתם יכולים להוריד נוסח סטנדרטי באינטרנט בחינם, מומלץ לערוך חוזה אצל עורך דין המתמחה בדינים מסחריים. אמנם תיאלצו להשקיע עוד כמה גרושים בעניין, אבל כך תהיו סמוכים ובטוחים שהמסמך הסופי אכן מבטא את כל מה שהוא צריך לבטא. 

משרד עברי קרנר ושות' מתמחים בשלל תחומים בהם חוזים הוא עניין קריטי – קניין רוחני תעסוקה, תאגידים ועוד. מוזמנים לפנות אליהם לייעוץ ראשוני שממנו תתגלגלו כבר אל מסמך סופי.  

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב