חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

הקניין שלכם מחייב שמירה

האם לעסק שלכם יש קניין רוחני? סביר להניח שהתשובה היא חיובית.

בין אם מדובר בסוד מסחרי (נניח – מתכון סודי להכנת מוצר כלשהו), זכות יוצרים (לדוג' – שורות קוד של תוכנת מחשב שפיתחתם) ואפילו שם/לוגו מסחרי או מדגם של מוצר כלשהו – סביר גם להניח, שמדובר בנכס, אשר על השגתו עמלתם עמל רב, ואשר פיתוחו או רכישתו עלה לכם ממון רב.

לעתים קרובות, אותו קניין רוחני הינו הנכס החשוב והיקר שיש לעסק, ולכן אובדן השליטה בו, יכול להוביל לחורבנו.

אובדן קניין רוחני, דוגמת תכנה שאינה מוגנת, אשר נגנבת ומופצת על ידי מתחרה או מוצר שפיתחתם ואשר צורתו מועתקת ונמכרת על ידי אחרים, יכול להוביל, בוודאות קרובה, לבריחת לקוחות, לפגיעה קשה במוניטין ולאובדן רווחים.

ואז – ניסיון מאוחר 'לסגור את הפרצה' יחייב התדיינות משפטית ארוכה ויקרה, שאת תוצאותיה – אחרי שנים רבות ומתישות – ניתן רק לנחש.  

האם הקניין הרוחני שלכם מוגן מפני 'פריצות' או 'גניבות'? ממש לא בטוח.

כמו במקרים רבים אחרים, נקיטה, מבעוד מועד, במספר צעדים פשוטים ולא יקרים, עשויה להגן על העסק שלכם ועל הקניין הרוחני שבו ולמנוע הוצאות כבדות בהרבה ויעילות הרבה פחות, כאשר הנזק כבר נגרם.

במקרים מסוימים, הגנה על קניין הרוחני מחייבת רישום במאגר ממשלתי רלוונטי.

לדוג' – רישום של 'סימן מסחר' (אותיות, ספרות, מילים, דמויות, צלילים או צירופים של אלה, המשמשים לסימון וזיהוי סחורה או שירות), על מנת למנוע את העתקתו על ידי מתחרים, נעשה, בישראל, במחלקת סימני מסחר של רשות הפטנטים. בדומה, הגנה על פטנט מחייבת, גם היא, רישום.

במקרים אחרים, הגנה על קניין רוחני, כגון הגנה על זכות יוצרים, אינה יכולה להיעשות בדרך של רישום אלא בדרכים אחרות, כגון תיעוד הבעלות עליו או צירוף אזהרות או סימנים מתאימים לפרסומו, באופן שימנע את העתקתו.

רק הגנה יזומה ואקטיבית על הקניין הרוחני שלכם, תאפשר לכם לצמצם עד למינימום את הסיכוי לפגיעה בו, ולחילופין ובמקרה הצורך – תאפשר לכם לנקוט בצעדים משפטיים יעילים לפיצוי ראוי, במקרה של פגיעה ככל שתתרחש.

פנו עוד היום אל עורך דין בעל ניסיון בתחום ההגנה על קניין רוחני, אשר יסייע לכם לבחור באמצעי הנכון והאפקטיבי להגן על הקניין הרוחני של עסקכם.

אנחנו מזמינים אתכם לתאם איתנו פגישה למיקוד הצרכים שלכם

עו"ד דב קרנר 052-6371983

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב