חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

וירוס הקורונה ומקום העבודה

בהלת וירוס הקורונה מעמידה את בעלי העסקים ואת עובדיהם בפני מציאות חדשה. לפי הנחיות משרד הבריאות, מי שחזרו ממדינות מסויימות במזרח הרחוק, מחוייבים בבידוד ביתי בן שבועיים. המשמעות: עובד שחזר מנסיעת עסקים או מחופשה ממדינות אלה, נדרש לקחת חופשת מחלה כפויה. על חשבון מי היא? האם מעסיק רשאי לחייב עובד לחזור לעבודה? ניסינו לענות על כל השאלות שמתעוררות.

מה אומרות ההנחיות?

משרד הבריאות מנחה את מי שהיה במדינות סין, הונג קונג, סינגפור ומקאו במהלך 14 הימים האחרונים, גם לשהות קצרה, להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. 

לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה במדינות אלה (הנחשבות לתקופת הדגירה).

תוקף ההחלטה על בידוד בית לחוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו הוא לנוחתים בישראל החל מיום 16.2.2020 ואילך.
הבידוד לא חל על מי שהיה במקומות אלה במסגרת טיסת המשך (קונקשן).

מה עושה מי שחלה?

במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה באחת ממדינות הסיכון. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה במדינות הסיכון. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה בסין ובמדינות נוספות וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל.

תקופת הבידוד נחשבת כהיעדרות בשל מחלה

היעדרות מעבודה בתקופת הדגירה תיחשב כהיעדרות בשל מחלה כפי שהוסדר בצו של משרד הבריאות, בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת סין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. אין לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות.

ביום ה-15 לאחר מועד השהייה האחרונה במדינות הסיכון וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

דיווח עצמי על בידוד בית

חלה חובה על עובד בבידוד למסור למעסיקו הודעה, בהקדם האפשרי, כי עליו לשהות בבידוד ועל משך תקופת הבידוד.

בהתאם לצו בריאות העם (נגיף הקורונה 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה) התש"ף 2020, כל מי שחזר מסין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו ב-14 הימים האחרונים לפני הגעתו לישראל או שהיה במגע הדוק עם חולה במחלה, נדרש לשהות בבידוד בית עד לתום 14 ימים מיציאתו ממדינות אלה או מהמגע האחרון עם החולה ולדווח על כך. 

הדיווח יעשה באמצעות טופס דיווח עצמי על בידוד בית או באמצעות מוקד קול-הבריאות בטלפון 5400*.

האם המעסיק יכול לחייב עובד לחזור לעבודה לפני תום תקופת הבידוד?

לא. מדובר בצו של משרד הבריאות. חל איסור על מעסיק של עובד בבידוד לדרוש ממנו להגיע למקום העבודה וחלה עליו חובה שלא לאפשר לעובד להכנס למקום העבודה במהלך תקופת הבידוד, גם אם העובד ביקש זאת.
כמו כן, חל איסור על מעסיק של עובד בבידוד, לפטר אותו רק בשל היעדרותו ממקום העבודה בתקופת הבידוד.

בברכת בריאות שלמה!

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב