חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

אילו מסמכים משפטיים צריכים להיות לכל אחד ואחת במגירה?

כשאנחנו צעירים, אנחנו לא חושבים יותר מדי קדימה. אבל מגיע הרגע שבו צריך לעצור את המירוץ ולוודא שכל מי שחשוב לנו, מוגן ובטוח.
באמצע החיים, כשכבר יש מערכות יחסים, רכוש וילדים, צריך לעצור ולחשב מסלול. נכון, זה אומר שצריך להתעמת עם נושאים שאנחנו מעדיפים להדחיק באופן שוטף, אבל זה בדיוק הרגע לחשוב עליהם ברצינות פעם אחת, לוודא שהכל מסודר ולהמשיך את יתרת החיים, הטובים והארוכים, בראש שקט.

אז אילו מסמכים משפטיים צריכים להיות, מגיל מסויים, לכל אחד ואחת במגירה?

ייפוי כוח מתמשך

איך אומרים: "שלא נדע". אבל במקרה וקורה הגרוע מכל, כדאי מאד שיהיה לך מסמך משפטי שמאפשר לך לבחור מראש את האדם האמון על ניהול ענייניך הרפואיים, הבריאותיים, הכספיים ונכסיך השונים במקרה של אי כשירות, בין אם בגלל מחלות זקנה, אלצהיימר, דמנציה, וכו' ובין אם בגלל תאונה או כל סיבה פתאומית אחרת.

המסמך הזה למעשה מסדיר מראש מי יכול "להחליט עליך", וזה באמת עניין שלא כדאי להשאיר בידי יד המקרה. בגלל זה, כדאי לערוך אותו כאשר אנו מצויים בבריאות מצויינת ובגיל צעיר ולהתייחס אליו כאל תעודת ביטוח. שלא נצטרך להפעיל אותו אף פעם.

חשוב לדעת כי לא כל עו"ד יכול לערוך את ההסכם, אלא רק עו"ד שהוכשר לכך. עו"ד ונוטריון טל עברי ממשרדנו הינו בוגר מחזור ההכשרה הראשון לייפוי כוח מתמשך, בוגר הסדנא המתקדמת לייפוי כוח מתמשך ובעל ניסיון מעשי רב בתחום.

צוואה

צוואה היא מסמך אשר מגדיר מה יעשה ברכושך לאחר מותך. הצוואה מאפשרת להבטיח שהרכוש יתחלק בדרך הנכונה בעיניך, יגיע לידיים הנכונות ויבטיח את רווחתם הכלכלית של יקיריך. צוואה ברורה תמנע גם סכסוכים על רכוש וכסף בתוך המשפחה ותפתור מחלוקות עוד לפני שהתעוררו. כך שתמיד כדאי שהיא תהיה קיימת, מעודכנת ובעיקר – קבילה בבית משפט.

חשוב במיוחד לערוך צוואה כאשר מתקיימים מצבים משפחתיים מורכבים של ילדים שלא מאותו הורה, כאשר חיים ללא נישואים, כאשר בני זוג נפרדו אך טרם ניתן גט או בכל סיטואציה בה מבקשים להוריש לאדם שאינו נמנה עם היורשים החוקיים, או לגרוע מי מהיורשים החוקיים מהצוואה.

בשורה התחתונה, זה לא רק השקט הנפשי בידיעה שהרכוש מתחלק כרצונך, אלא גם הידיעה שחסכת סכסוכים פוטנציאליים וויכוחים בתוך המשפחה. יש צוואה ולפיה פועלים.

הסכמי מתנה הנוגעים לרכוש

אם אתם שוקלים לתת לילדים מתנה שתסדר אותם בהמשך החיים: סכום כסף נכבד, רכב או אפילו דירה, חשוב מאד לגבות אותה בהסכם. ההסכם יקח בחשבון לא רק שיקולי מיסוי, אלא גם מגוון שיקולים משפחתיים נוספים וישמור על זכויותיכם כמעניקי המתנה.

אם ניקח לדוגמה זוג צעיר שמקבל דירה במתנה מהורי הבעל, דברים רבים יכולים להשתנות בתוך תקופה קצרה. הזוג הצעיר יכול להתגרש, ואז האישה זכאית למחצית מן הדירה שקיבלה במתנה. הילדים יכולים להתנכר להורים וההורים עלולים להתחרט על מתן המתנה. זוג הצעיר עלול להיות חייב כספים והדירה שקיבל אינה מוגנת בפני חובות לנושים. ואלה רק מספר תסריטים אפשריים.

לכן, כשמדובר במתנה בעלת שווי כספי רב, מומלץ בחום להעניק אותה באהבה ובליווי הסכם מתנה שיבטיח שהיא תמלא את ייעודה בדיוק כפי שאתם מתכוונים.

משרדנו מספק את כל השירותים המשפטיים להבטחת שקט נפשי לשנים הבאות. אנו מתגאים ב – 20 שנות ניסיון בתחום, ובמענה מקצועי עם המון חשיבה קדימה ורגישות לכל עניין שעשוי להתעורר.

כדאי לדעת שבמידת הצורך, אנו ערוכים להגיע עד בית הלקוח ושאנו מקיימים שיתוף פעולה עם יועצים מומחים בתחומים רלוונטיים, כגון: יועצי פנסיה, יועצים פיננסיים, אנשי ביטוח ועובדים סוציאליים.

במידה ויש לכם שאלות, אל תהססו לשאול. אנו זמינים עבורכם במשרד.

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התאמת נגישות לשירותי אינטרנט

תיקון לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, העוסקות בנגישות האינטרנט, מחייב ביצוע התאמות נגישות לשירותי אינטרנט הניתנים לציבור, כהגדרתם בחוק שוויון

קרא עוד >

סודות מסחריים

המונח סודות מסחרים מתייחס למידע עסקי רגיש אשר אינו נמצא בנחלת הרבים (כלומר, לא ידוע לכל) ומעניק למחזיק בו יתרון תחרותי משמעותי. נסביר להלן את 

קרא עוד >

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא חוזה אשר מטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין בעלי המניות הראשונים של חברה במסגרת התאגדותה. להסכם זה חשיבות רבה ובאמצעותו יכולים בעלי

קרא עוד >

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב