חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצו איתנו:

השתתפות משרדנו בישיבת השדולה החילונית בכנסת

אנו גאים לעדכן על השתתפות משרדנו בישיבת השדולה החילונית בכנסת בנושא ההדתה בחינוך הממלכתי, אשר התקיימה אתמול במעמד חברי הכנסת תמר זנדברג, עומר בר לב, קסניה סבטלובה, מיקי רוזנטל, מוסי רז, מיכל רוזין ודב חנין, כמו גם אנשי חינוך מובילים וראשי הפורום החילוני, אותו אנו מייצגים.
במסגרת הישיבה הציג עו"ד דב קרנר את עיקרי העתירה, אותה הגיש משרדנו בשבוע שעבר, מטעם הפורום החילוני, אנשי אקדמיה – ביניהם פרופ' יורם הרפז, ד"ר אמנון כרמון וד"ר אברהם פרנק – ושורה של הורים לתלמידים במערכת החינוך.
מדבריו של עו"ד דב קרנר ממשרדנו בישיבת השדולה החילונית:
"אם אני צריך לתמצת את העתירה בשתי מילים, אז אומר – חופש בחירה, או נכון יותר, היעדר חופש הבחירה במובן של כפיה דתית על הציבור החילוני. ציבור זה, בניגוד לציבורים אחרים – הוא נטול בחירה בכל הנוגע לזרם החינוך הרלוונטי אליו הוא יכול לשלוח את ילדיו. מערכת החינוך היחידה אליה הציבור החילוני יכול לשלוח את ילדיו, תוך ציפייה לממש את זכותו לאוטונומיה תרבותית ולחופש מדת, היא מערכת החינוך הממלכתית הכללית. במובן הזה – מדובר ב'קהל שבוי'."
"…על ידי החדרת מקצוע 'תרבות יהודית ישראלית' – אשר תכניו הם בדיוק תכנים שמתאימים לבתי ספר תל"י או בתי הספר של החינוך משלב – לתוך מערכת החינוך הכללית, שר החינוך הופך את מוסדות החינוך הממלכתי למוסדות חינוך ממלכתי משלב, תוך דילוג – אולי אלגנטי – אבל בטח לא חוקי – על הצורך בהסכמת רוב ההורים למהלך הזה. ולכך אנחנו קוראים 'כפיה דתית' ונגד מהלך לא חוקי זה הוגשה העתירה."

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף

WhatsApp
Email
Share on Linkedin

סיפורי הצלחה נוספים

לקבלת יעוץ משפטי

הפנייה שלך בדרך אלינו
נדבר בקרוב